Författaren Henrik Fexeus har slipat sina färdigheter i suggestion och manipulation under flera år som populär underhållare. Tillsammas med bokförlaget Forum fick vi i uppdrag att lansera hans båda första böcker.
I boken ”Konsten att läsa tankar” avslöjar Henrik Fexeus till exempel hur man ser när någon ljuger, hur man flirtar på rätt sätt, får andra att köpa sina idéer och vänder förakt till respekt. Ett innehåll som i fel händer kan få obehagliga konsekvenser. Därför tog vi fram ett vändbart omslag som en del i kampanjen. På grund av det känsliga innehållet kunde omslaget vara bra att ha när man inte vill avslöja vad man läser.
På stan skapade vi också frizoner med hjälp av skyltar med ”tankeläsning förbjuden”.
Boken ”När du gör som jag vill” handlar om reklam och påverkan. För att skapa ett surr kring lanseringen skickade vi ut boken till 35 av landets mest åsiktsstarka och inflytelserika personer. Varje mottagare fick ett eget ex inklusive ett personligt tips från författaren. I en annan del i kampanjen, utomhusreklam, riktade vi oss direkt till konsumenten och erbjöd folk ett sällsynt tillfälle att faktiskt se genom reklamen.
I veckans Affärer och Privata Affärer syntes även annonser som handlade om, ja, att de var annonser helt enkelt.
KundBokförlaget Forum