Att trivas och utvecklas på jobbet är viktigt för alla, med tanke på hur stor del av våra liv vi tillbringar på arbetet. Ändå visar många underökningar att en hel del av oss skulle vilja byta jobb, men får inte ändan ur vagnen. En viktig del av Unionens verksamhet är olika karriärtjänster som kan hjälpa människor att utvecklas för att byta jobb, bransch eller karriär.
För att berätta om hur Unionen kan hjälpa till tog vi fram kampanjen ”Hur vill du jobba imorgon?”. En del i kampanjen var tävlingen Sveriges tråkigaste jobb, där den med riktigt tråkigt jobb kunde tävla om en karriär-makeover. På sajten hurvilldujobbaimorgon.se fick besökarna svara på frågor, välja mellan förvrängda röster och anonyma porträtt- och bakgrundsbilder. En write to speak-funktion genererade texten till tal och resultatet blev en egen film (och tävlingsbidrag). En anonym vittnesskildring som redogjorde för varför just hens jobbsituation var den mest bedrövliga. På Unionens hemsida kunde man bli karriärcoachad online. Kampanjen rymde rikstäckande annonsering i print, utomhus och digitala kanaler.
KundUnionen