För att hylla alla de tillfällen då någon rullar på en kondom delade vi ut 100 000 kondomer gratis i Stockholm. Varje kondom försågs med ett unikt nummer från 1 till 100 000 och på baksidan av varje paket stod en uppmaning att dela med sig av vart just den kondomen tog vägen, genom att dela sin story på en kampanjsajt och i sociala medier. Vad hände med kondom nr 1.439? Och hur långt reste kondom nr 16.790 innan den användes? Som ett led i PR-arbetet skickade vi ut de 100 första kondomerna i personliga brev till kända Stockholmare. T.ex. fick Ametist Azordegan nr 12. Adam Tensta förärades med kondom nr 1.
Kampanjen bestod förutom av de 100 000 unika kondomerna, som delades ut på caféer och krogar, av annonser, banners, kampanjsajt och affischering.
Syftet med kampanjen var att förbättra attityden till kondom och på så vis öka kondomanvändningen hos målgruppen ungdomar och unga vuxna.
Kampanjen fick ett enormt genomslag i medierna och omtalades i TV4, P3, DN, Aftonbladet, Nöjesguiden samt många av landets mest välbesökta bloggar. Kondom08.nu fick under ett par sommarveckor 110 000 besökare och över 500 personer delade med sig av sina kondomers öden. De numrerade kondomerna hyllades av alla, från sexbloggare till politiker, och startade ett positivt engagemang kring något så trist som kondomer.
KundLafa Stockholms läns landsting